سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دنیا را دشمن بدارید، تا خدا دوستتان بدارد [حضرت مسیح علیه السلام ـ چون از ایشان درباره کاری که خدا دوستی به بار می آورد، پرسیدند ـ]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :45
کل بازدید :55111
تعداد کل یاداشته ها : 166
103/2/27
1:33 ص

بهترین اشعار کودکانه برای روز مادر / شعرهای کودکانه روز مادر (جدید)


 

  • بهترین اشعار کودکانه برای روز مادر / شعرهای کودکانه روز مادر (جدید)

    ناب ترین اشعار زیبای روز مادر را برای شما آماده نموده ایم که میتوانید در ادامه انها را بخوانید که برای کودکان است.

    مادر مهربونم

    عزیز خوش زبونم

    تو گل بی خار منی

    رفیق من ، یار منی

    وقتی که غصه دار باشم

    فقط تو غمخوار منی

    ای جان من فدای تو

    بهشت به زیر پای تو

    ***************** ****************

    میشــــه اسـم پاکتو
    رو دل خـــــدا نوشت
    میشه با تو پر کشید
    تــــوی راه سرنوشت
    میشـــه با عطـر تنت
    تا خــــود خـدا رسید
    میشــه چشــم نازتو
    رو تن گلهــــا کـشید
    مادرم جـــــونم فـدات
    برم قــــربــون چشات
    تو اگــــــــه نگام کنی
    جون میدم واس نگات

     


  
  

افزایش قیمت انواع گل در روز زن!


 

  • افزایش قیمت انواع گل در روز زن!

    رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه گفت: گل رز در بازار گل 40 تا 50 درصد افزایش داشت و به شاخه‌ای 11 هزار تومان رسیده است.

    اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص قیمت گل در آستانه روز مادر و ایام عید نوروز اظهار کرد: در این دو روز قیمت گل رز در بازار گل بسیار افزایش یافته و به تبع آن گل های دیگر هم این افزایش را داشته‌اند.

    وی افزود: گل رز در بازار گل 40 تا 50 درصد افزایش داشت و گل های دیگر هم 30 تا 40 درصد افزایش قیمت داشتند اما ما در بازار به هیچ عنوان کمبود گل نداریم و در سطح بازار گل به وفور یافت می‌شود.

    شاهرخی دلیل افزایش قیمت گل را انبار شدن آن توسط دلالان دانسته و خاطر نشان کرد: گل در بازار فراوان است اما دلالان با انبار کردن آن قیمت را در بازار بسیار بالا بردند.

    وی افزود: طبق آخرین بازدید من از بازار گل، گل رز که پیش از این دو روز 5 تا 6 هزار تومان خرید و فروش می‌شد تا 11 هزار تومان هم افزایش قیمت داشت و دسته 20 تایی آن 200 تا 240 هزار تومان به فروش می‌رسید.

    رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه عنوان کرد: برخی مغازه داران به خاطر مشتری مداری قیمت گل را افزایش نمی‌دهند اما به خاطر حفظ مشتری مجبور به خرید آن از بازار گل به هر قیمتی هستند.

    شاهرخی اظهار امیدواری کرد: از آنجایی که تولیدکنندگان ما به جز بازار گل منبع درآمد دیگری ندارند و صادرات این محصول در کشور هنوز انجام نمی‌شود امیدواریم مردم برای روز مادر و ایام عید گل خریداری کنند تا به تولیدکنندگان ضرری وارد نشود.


  
  

آیا از شاخص توده بدنی یا BMI اطلاعی دارید؟


 

  • آیا از شاخص توده بدنی یا BMI اطلاعی دارید؟

    شاخص توده بدنی (BMI) چیست؟

    شاخص توده بدنی مقیاسی برای اندازه گیری میزان چربی بدن و تناسب  اندام بر اساس نسبت وزن به قد فرد است. این شاخص از طریق حاصل تقسیم وزن بر مجذور قد فرد محاسبه می‌شود و برای افراد بالای 20 سال چه خانم چه آقا درست کار می‌کند و اعداد متوسط این شاخص برای کودکان بالای دو سال متفاوت است. این عدد نشان می‌دهد که شما دارای کمبود وزن هستید و باید وزن اضافه کنید یا اندامتان متناسب است یا اضافه وزن دارید و باید وزنتان را کاهش دهید.

    شاخص توده بدنی یا بی‌ ام‌ آی مخفف عبارت  body mass index سنجشی آماری برای مقایسه وزن و قد افراد است. در واقع این سنجش میزان چاقی را اندازه گیری نمی‌کند بلکه ابزاری مناسب است تا سلامت وزن فرد با توجه به قدش تخمین زده شود که از روی آن می‌توان محاسبه چاقی را برداشت کرد. این شاخص در بین سال‌های 1830 تا 1850 توسط آدولف کوتله دانشمند بلژیکی ابداع شد به همین دلیل به آن شاخص کوتله نیز می‌گویند. طریقه محاسبه آن بسیار ساده است. کافی‌ است قد و وزن خود را در فرمول زیر قرار دهید. شاخص توده بدنی از طریق تقسیم وزن فرد به کیلوگرم بر توان دوم (x²) قدش به متر بدست می آید.

    طبقه بندی ها

    سازمان جهانی بهداشت معتقد است که اگر شاخص توده بدنی فردی کمتر از 18/5 این فرد دچار کمبود وزن و مشکوک به سوء تغذیه است و اثار منفی ماندگاری بر سلامت جسمی و ذهنی آن‌ها باقی می‌گذارد. از سوی دیگر نیز اگر این شاخص بالای 25 باشد فرد دارای اضافه وزن است و چاق در نظر گرفته می‌شود.

    • کمتر از18/5: کمبود وزن (Underweight)
    • بین 18/5 تا 24/9: وزن نرمال (Normal Weight)
    • بین 25 تا 29/9 : اضافه وزن (Overweight)
    • بین 30 تا 34/9: چاقی درجه 1 (Obesity Class I)
    • بین 35 تا 39/9 : چاقی درجه 2 (Obesity Class II)
    • بیشتر از 40: چاقی مفرط و مرگبار (Morbid Obesity)

    شاخص توده بدنی برای کودکان

    همانطور که گفتیم BMI برای کودکان به شکل دیگری محاسبه می‌شود هرچند روش کار برای آن‌ها نیز تقریبا مشابه بزرگسالان است اما برای کودکان درصدی را برای مقایسه کودک با کودکان هم سن و هم جنسیت او فراهم می‌کند. BMI زیر 5 درصد به عنوان کم وزنی و بالای 95% به عنوان چاقی در افراد زیر 20 سال در نظر گرفته می‌شود. کودکان و نوجوانان زیر 20 سال با BMI بین 85 تا 95 درصد جزء افرادی که اضافه وزن دارند به حساب می‌آیند. مطالعات اخیر در بریتانیا نشان داده که شاخص دختران 12 تا 16 ساله به طور متوسط حدود 1 کیلوگرم بر مترمربع (1.0 kg/m2) نسبت به پسران بیشتر است.

    تفاوت‌های نژادی

    شاخص توده بدنی با عددهای داده شده تقریبا برای مردم کشورهای غربی مشابه است ولی این میزان در سایر کشورها و برای مردم سایر نژادها متفاوت است. برای مثال در ژاپن شاخص توده بدنی نرمال باید بین 18/5 تا 23 باشد این در حالی است که تقریبا این میزان برای کشورهای غربی 25 است.

    شاخص توده بدنی در ایران نیز مورد بررسی قرار گرفته برای مثال حد بالای BMI نرمال برای مردان 21 تا 25 و برای زنان 23 تا 35 است.

    تاثیرات اضافه وزن و چاقی بر سلامت

    طیف‌های مختلف BMI بر اساس رابطه بین وزن بدن و بیماری‌ها و مرگ تعیین شده است. افراد دارای اضافه وزن یا چاق بیشتر به بیماری‌های مختلف و مشکلات سلامتی مبتلا می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • فشار خون بالا
    • چربی خون بالا
    • دیابت نوع دوم
    • بیماریهای قلبی عروقی
    • سکته
    • بیماری کیسه صفرا
    • آرتروز استخوانی
    • اختلالات خواب
    • برخی از انواع سرطان (سینه، رحم، مقعد و …)

    فاکتورهای خطرزا

    بیماری‌هایی که نام بردیم، از جمله بیماری‌های مرتبط با چاقی هستند در صورتی که اضافه وزن یا چاقی شما همراه با دست کم دو مورد از فاکتورهای خطرزا نیز همراه باشد، احتمال ابتلای شما به این بیماری‌ها بیشتر می‌شود. عوامل خطرزا عبارتند از:

    • فشار خون بالا
    • سطح بالای کلسترول بد در خون LDL
    • سطح پائین کلسترول خوب در خون HDL
    • چربی خون بالا ( تریگلیسیرید بالا)
    • قند خون بالا
    • سابقه خانوادگی بیماری قلبی
    • عدم فعالیت بدنی و ورزش
    • مصرف سیگار و الکل

    برای افرادی که شاخص توده بدنی آنها 30 و بالاتر از آن است و یا کسانی که دچار اضافه وزن هستند و یک یا دو مورد از فاکتورهای خطر را دارند پیشنهاد می‌کنیم که وزن خود را کاهش دهند. حتی یک کاهش وزن جزئی ( 5 تا 10 درصد وزن فعلی شما) ریسک ابتلا به این قبیل از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.

    افرادی که اضافه وزن دارند وکمتر از دو مورد از فاکتورهای خطر را دارند نیز با اینکه خطر کمتری تهدیدشان می‌کند اما باید مراقب افزایش وزنشان باشند و وزنشان را کاهش دهند.

    برخی از محدودیت های استفاده از شاخص توده بدنی

    گرچه شاخص توده بدنی به طور معمول برای همه زنان و مردان نتایج قابل اعتمادی را نشان می‌دهد اما مانند تمام مسائل دیگر دارای محدودیت‌هایی است.

    این شاخص ممکن است برای ورزشکاران و افرادی که بافت ماهیچه‌ای مستحکم و متراکم دارند، با ضریب خطا همراه باشد و BMI آنها را بیشتر از میزان واقعی نشان دهد زیرا اضافه وزنی را که به دلیل بافت ماهیچه ای به وجود آمده است را با چربی اضافی بدن اشتباه می‌گیرد.

    در مورد استفاده از این شاخص برای سالمندان نیز محدودیت‌هایی وجود دارد زیرا ممکن است در مورد اضافه وزن این افراد را کمتر از حد واقعی نشان دهد.

    محاسبه شاخص توده بدنی برای زنان باردار کاربردی نیست. در افراد بین 18 تا 20 سال باید از روش محاسبه شاخص توده بدنی برای کودکان استفاده کرد تا اعداد به دست آمده واقعی باشند.


  
  

دانلود آهنگ جدید حامد همایون به نام دلواپسی از رسانه تک موزیک

» آهنگ و تنظیم کننده : – | ترانه سرا : – «

با دو کیفیت 128 & 320 ، همراه متن آهنگ از پخش آنلاین لذت ببرید

Download New Music Hamed Homayoun Called Delvapasi

بزودی از تک موزیک


  
  

بیوگرافی و عکس های مت دیمون و همسر و دخترانش + فیلم ها


 

  • بیوگرافی و عکس های مت دیمون و همسر و دخترانش + فیلم ها

    مت دیمون بازیگر سرشناس هالیوودی در تاریخ 8 اکتبر 1970 در بوستون، ماساچوست آمریکا متولد شد و اکنون 48 ساله می باشد. نام کامل او Matthew Paige Damon می باشد و دارای قد 175 سانتی متر است.

    بیوگرافی مت دیمون بازیگر هالیوودبیوگرافی مت دیمون بازیگر هالیوود

    پدرش در کار سهام و معاملات ملک و مادرش استاد دانشگاه بود، پدر و مادر مت دیمون، زمانی که او سه ساله بود از یکدیگر جدا شدند. او نزد مادر و برادرش بزرگ شد و از دوستان نزدیک بن افلک می باشد.

    مت دیمون زمانی که در حال تحصیل در دانشگاه هاروارد در رشته زبان انگلیسی بود، در کلاس ها و پروژه های بازیگری نیز حضور پیدا می کرد و سرانجام دانشگاه را رها کرده و به دنبال بازیگری رفت.

    زندگی خصوصی مت دیمون

    مت دیمون قبل از ازدواج رسمی، با مینی درایور و سپس با مینونا رایدر رابطه داشته است. او در تاریخ 9 دسامبر سال 2005 با لوسیانا باروسو ، در نیویورک ازدواج کرد. آن ها در حالی که مت دیمون برای فیلمبرداری فیلم جدیدش به میامی رفته بود با هم آشنا شدند.

    مت دیمون و همسرش لوسیانا باروسومت دیمون و همسرش لوسیانا باروسو

    لوسیانا از ازدواج قبلی خود دارای یک دختر می باشد. مت و لوسیانا بعد از ازدواج صاحب سه دختر شدند:

    ایزابلا ( متولد 2006) گایازوالا (متولد 2008) و استلازوالا ( متولد 2010)

    مت دیمون و همسر و دخترانشمت دیمون و همسر و دخترانش

    آن ها اکنون در لس آنجلس زندگی می کنند.

    مت دیمون با جورج کلونی و برد پیت دوستی نزدیکی داشته و در کارهای خیریه با هم همکاری می کنند. او همچنین از دوستان صمیمی و قدیمی بن افلک می باشد و هم اکنون با بن افلک و همسرش جنیفر گارنر، ارتباط خانوادگی دارند.

    فیلم شناسی مت دیمون

    اولین بازی جدی مت دیمون در فیلم افسانه آمریکایی در سال 1993 بود و باعث شد برای همیشه تحصیل در دانشگاه را رها کرده و به حرفه بازیگری روی آورد.

    در سال 1997 به خاطر فیلنامه فیلم “ویل هانتینگ خوب” موفق به دریافت 9 جایزه اسکار شد. او فیلمنامه این فیلم را در دانشگاه هاروارد و برای یکی از کلاس هایش نوشته بود. این فیلم نامه کار مشترک مت دیمون و بن افلک می باشد.

    بازی در فیلم “نجات سرباز رایان” به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در سال 1998، از نقاط عطف زندگی هنری مت دیمون محسوب می شود. او در این فیلم با تام هنکس و وین دیزل همباز بود.

    مت دیمون در فیلم ” 11 یار اوشن” با جرج کلونی و برد پیت همبازی بود و به شهرت فراوانی رسید، او همچنین در سه گانه هویت بورن در نقش جیسون بورن خوش درخشید.

    از جمله فیلم های مشهور او می توان به نجات سرباز رایان (1998)، آقای ریپلی بااستعداد (1999)، یازده یار اوشن (2001)، هویت بورن (2002)، برتری بورن (2004)، دوازده یار اوشن(2004)، چوپان خوب (2006)، سیزده یار اوشن (2007)، شکست‌ناپذیر (2009)، خبرچین (2009)، مریخی (2015) و جیسون بورن (2016) اشاره کرد.

    مت دیمون و بن افلکمت دیمون و بن افلک

    نکات جالب درباره مت دیمون

    تاکنون فیلم های زیادی با بن افلک و جرج کلونی بازی کرده است.

    اغلب با پل گرینگرس، کارگردان ، کار می کند.

    در اغلب فیلم هایش، نقش شخصیت های باهوش را ایفا کرده است.

    سال 1998 به عنوان یکی از 50 فرد زیبای جهان توسط مجله people انتخاب شد.

    هنگام بازی در فیلم چوپان خوب (2006)، فقط 11 سال با ادی ردمین ( در نقش پسرش) تفاوت سنی داشت.

    توسط مجله فوربز از بازیگران با ارزش معرفی شده که به ازای هر دلار، 29 دلار سودآفرینی می کند.

    در سال 2007 یک ستاره در پیاده روی مشاهیر هالیوود به نامش ثبت شد.

    نقش هاروی دنت در شوالیه تاریکی (2008) را از دست داد.

    در بازی در فیلم برادران گریم ( 2005) سر خود را کامل تراشید تا بتواند از کلاه گیس استفاده کند.

    او سیگار را با روش هیپنوتیزم درمانی ترک کرده است.

    به خاطر بازی در فیلم آقای رپلی با استعداد (1999) پیانو یاد گرفت.

    شجره نامه مت دیمون و بن افلک در دهه 1630 به هم می رسد.

    مت دیمون با 9 کارگردان که جوایز اسکار دریافت کرده اند همکاری کرده است:
    فرانسیس فورد کوپولا، استیون اسپیلبرگ، آنتونی مینگهلا، رابرت ردفورد، استیون سودربرگ، مارتین اسکورسیزی، کلینت ایستوود و جوئل کوئن و اتن کوئن.

    او کاندیدای بازی در نقش بتمن در فیلم “بتمن برای همیشه” ( 1995) بود. 20 سال بعد بهترین دوستش، بن افلک نقش بتمن را بازی کرد.

    جوایز اسکار مت دیمون

    1- دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم نامه برای فیلم ویل هانتینگ خوب (1998)

    2- نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر برای فیلم ویل هانتینگ خوب (1998)

    3- نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل برای فیلم شکست ناپذیر (2010)

    4- نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر برای فیلم مریخی ( 2016)

    5- نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین عکس برای فیلم منچستر کنار دریا ( 2017)

    منبع : imdb – wikipedia


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >