سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شنیدم مردی از امام صادق علیه السلام می پرسید :«کسی می گوید که دوستت دارم . من از کجا بدانم که [واقعا] دوستم دارد ؟». [صالح بن حکم]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :1
کل بازدید :55008
تعداد کل یاداشته ها : 166
103/2/25
2:7 ص

انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید


 

  • انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید

    یک نوجوان 13 ساله اهل ماساچوست با سلفی نابهنگام که بین دو نیمه فینال فوتبال آمریکایی موسوم به «سوپربال» یکشنبه با جاستین تیمبرلیک گرفت حسابی مشهور شد و با استقبال زیادی در شبکه های مجازی روبرو شد.

    سلفی نابهنگام

    به گزارش آسوشیتدپرس، «راین مک کنا» 13 ساله که صبح روز بعد، از او برای حضور در برنامه صبحگاهی «صبح بخیر آمریکای» شبکه تلویزیونی «ای بی سی» دعوت شده بود، گفت که گوشی دستی اش با پیام و تلفن «منفجر شده بود» و اکنون در شبکه های اجتماعی هزاران دنبال کننده جدید پیدا کرده است.

    راین می گوید برای این شهرت ناگهانی [و زودگذر] آمادگی نداشت. او گفت: «تیمبرلیک آمد بیرون و من سریع پریدم جلویش.»

    مدرسه او «داربی آکادمی» که یک مدرسه خصوصی در شهر هینگهام در جنوب شهر بوستون است، عکس «مک کنا» را توئیت کرده و نوشته است: «ناگهان یک کم همه ما به #جاستین تیمبرلیک نزدیک تر شدیم.»

    حال این وسط برای «راین» از نظر اقتصادی هم بد نشد. او به خاطر لوگوی لباسش از سوی یک شرکت اسکی بلیت مجانی سالانه گرفت. در عکس سلفی راین، روی پیراهن او، لوگوی پیست اسکی «ساندی ریور مین» (به انگلیسی: Maine’s Sunday River) دیده می شود و همین بهانه ای شد تا دست اندرکاران این پیست، به راین اجازه حضور رایگان در مجموعه شان تا اخر فصل اسکی بدهند.


    وبگردی سایت کسب و کار بازده


     خبرخوان هفته


  
  

انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید


 

  • انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید

    زلزله مرگبار تایوان به بزرگی 6.4 شهر هوآلین این کشور را لرزاند و بنابر گزارش رسانه های محلی برج ها و ساختمان های عظیم بسیاری فروریخته اند. عملیات امداد با وجود تاریکی شب ادامه دارد و تاکنون مقام‌ها کشته شدن دو نفر و مجروح شدن بیش از 200 نفر دیگر را تایید کرده‌اند.

    زلزله مرگبار تایوان در ساعت 23:50 به وقت محلی در حدود 20 کیلومتری ساحل جنوبی این جزیره اتفاق افتاد.

    امدادگران تاکنون حدود 150 نفر را از هتل ها و ساختمان های مسکونی که بخشی از آنها ریخته نجات داده اند.

    به گزارش رسانه های محلی یک بیمارستان هم به شدت آسیب دیده است.

    آب حدود 40 هزار خانه قطع شده و اتوبان ها و پل ها بسته شده اند. این شهر حدود 100 هزار سکنه دارد و یک مقصد پرطرفدار توریستی است.

    مردم زلزله را در تایپه، پایتخت تایوان، که 160 کیلومتر از محل دورتر است احساس کرده اند.

    پس لرزه های شدید تلاش های امدادی را دشوار کرده است. در چند روز گذشته ده ها لرزش کوچکتر در سراسر این جزیره احساس شد.

    هم‌زمان گزارش‌ها از تلاش امدادگران برای نجات مسافران یک هتل آسیب دیده خبر می‌دهد.

    سخنگوی ارتش تایوان به بی‌بی‌سی گفته یگان‌هایی از سربازان برای کمک به آتش‌نشان‌ها و امدادگران به مناطق آسیب‌دیده اعزام شده‌اند.

    آن طور که مقام‌های تایوان می‌گویند امدادگران توانسته‌اند تاکنون 30 نفر از افرادی که در طبقات زیرین هتل مارشال شهر هوآلین گیر افتاده بودند را نجات دهند.

    این هتل 10 طبقه که 270 اتاق دارد با نشست طبقات زیرین آن، باعث گیرافتادن چندین نفر شده و آن طور که یک شاهد عینی به بی‌بی‌‌سی گفته هنوز افرادی در زیر آوار این هتل به تله افتاده اند که ماموران در حال شکافتن دیوارها برای نجات آنها هستند.

    زینا استارباک که در نزدیکی این هتل است می‌گوید: “مردم با روشن کردن چراغ قوه موبایل‌هایشان به ماموران از محل استقرارشان خبر می‌دهند.”

    مقام‌های امداد هم می‌گویند بعضی از افراد توانسته‌اند سینه‌خیز خود را از زیر آوارها بیرون بکشند.

    تایوان در تقاطع دو سنگ‌کُره واقع شده و از این نظر زلزله‌خیز محسوب می‌شود.

    فوریه دو سال پیش هم یک زلزله قوی چند ساختمان بلندمرتبه را در تایوان فرو ریخت. آن زلزله جان 117 نفر را گرفت.

    زلزله‌ای به بزرگی 7.6 در مقیاس ریشتر در سال 1999 جان حدود 2300 نفر را در مناطق مرکزی تایوان گرفت.


    وبگردی سایت کسب و کار بازده


     خبرخوان هفته


  
  

انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید


 

  • انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید

    دنیا به سرعت به سمت دیجیتالیزه شدن و مدرنیته می رود و محققان معتقدند محیط های کاری در دنیای مدرن و دیجیتالی آینده به نحوی مهیا می‌شوند که بیشترین احساس امنیت و آسایش را برای کارکنان فراهم کنند و از طرفی کارکنان بیشترین میزان بازدهی را داشته باشند.

    محیط های کاری

    انقلاب صنعتی منجر به تغییرات زیادی در زندگی کارگران شد و عصر حاضر انقلاب دیگری را تجربه می‌کند که بر زندگی شخصی و کاری کارکنان تاثیر زیادی می گذارد. اما همواره این پرسش وجود دارد که چه شکلی از محیط های کاری و دفتر کار منجر به بیشترین بهره وری برای کارفرما و بیشترین احساس تعلق و امنیت برای کارمند است.

    امروزه پژوهشگران معتقدند بیشترین میزان کار و بازدهی زمانی حاصل می‌شود که کارکنان اصلا متوجه نشوند که در محیط های کاری در حال کار هستند. درواقع از بیماری های کاری قرن 21 شامل کمردرد، استرس و خستگی از کار تا حد از پای درآمدن به دور باشند و از تنگی جا، سر و صدا، نور مصنوعی آن هم هر روز، اتاق های خیلی بزرگ و … فاصله بگیرند.

    کار طاقت فرسا در اتاق های بزرگ

    پاتریک اشپت، پژوهشگر فلسفه‌ی کار می‌گوید: «تنها کسانی موافق اتاق‌های بزرگ کاری هستند و آن را ستایش می‌کنند که خودشان مجبور به کار در آن‌ها نیستند.»

    در سال‌های گذشته پژوهش‌های فراوانی در زمینه زیان‌های کار در اتاق‌های کاری بزرگ انجام گرفته است که نشان می‌دهد کارکنانی که در چنین محیط های کاری مجبور به کارند مدام حواس‌شان پرت می‌شود و تا 20 دقیقه طول می‌کشد تا دوباره بتوانند تمرکز فکرشان را به دست بیاورند. آنها بازدهی کارشان حدود 15 درصد نسبت به کار در محیطی آرام و خصوصی‌کمتر است، دو برابر بیشتر از کسانی که در اتاق بزرگ کاری کار نمی‌کنند بیمار می‌شوند و بیشتر افراد ناراضی هستند.

    دفتر کار آینده چگونه است؟

    پژوهشگران دنیای مدرن کار می‌گویند که تنها کسانی که در محیط های کاری خود احساس آرامش و آسایش می‌کنند می‌توانند بهترین بازدهی را داشته باشند.

    میشاییل هلد، مدیر شرکت طراحی مبلمان Steelcase AG می‌گوید: «در پنج سال اخیر روشن شده که مهم‌ترین عامل برای بازدهی بیشتر در کار احساس راحتی است. امروزه آنچه در اتاق‌های کار می‌بینیم ما را بیشتر به یاد فضای خانه و زندگی می‌اندازد. چون در حقیقت هم انسان‌ها وقت زیادی را در محیط کارشان می‌گذرانند.»

    در سراسر دنیا به‌ویژه در کنسرن‌های اینترنت به مرور انقلابی در حال رخ دادن است. کارفرماها محیط کار را باب میل و آسایش کارکنان‌شان آماده می‌کنند.

    آنا اشتایدل، روانشناس پژوهشگر در زمینه کار در دانشگاه لودویگزبورگ، می‌گوید: «کنسرن‌های سیلیکون ولی، برای این موضوع تبلیغ می‌کنند و می‌گویند که تو لازم نیست از محیط کارت بیرون بروی، ما همه چیز را در اینجا برای تو آماده کرده‌ایم. می‌توانی به سالن ورزش اینجا بروی، لباس‌هایت را برایت می‌شوییم! طبیعی است که از یک سوی زندگی خصوصی‌ات به محیط کارت منتقل می‌شود؛ دست‌کم بسیاری از جنبه‌های آن. و برعکس هم از طریق هوم آفیس (کار در خانه) کار به خانه برده می‌شود.»

    دفتر کار همیشه نشان داده که کارفرما تا چه حد برای کارمندش ارزش قائل است

    در دهه 1960 برای مثال کارمندان دیگر حاضر به پذیرفتن شرایط کار در دفاتر راهرو مانند نبودند. زمانی هم کارفرماها برای زیبا کردن محیط کار از پوسترهایی استفاده می‌کردند که مناظری با نخل و دریا را نشان می‌دادند.

    رابرت پرابست، طراح آمریکایی، معتقد بود که هر کسی در یک اتاق بزرگ کاری نیازمند جایی است که بتواند در آن از بقیه کمی فاصله بگیرد. اما دیوارهای جداکننده‌ای که او تبلیغ می‌کرد باعث شدند که افراد هر چه بیشتر در یک چهاردیواری قرار بگیرند.

    پاتریک اشپت، پژوهشگر فلسفه‌ی کار می‌گوید: «در پایان پرابست به سختی ناامید شده بود و پیش از مرگش در سال 1998 گفته بود که ایده او باعث شده که سوراخ‌های موش محقر و سوت و کور ایجاد بشوند.»

    تنها راه درآمدن از آنها بالا رفتن از پله‌های ترقی در محیط کار بود. در دهه 1960 اتاق‌های بزرگ کاری به مانند کابوسی سوررئال بودند. امروزه در بسیاری از محیط‌های کار این اتاق‌ها به طور غریبی بی‌ضرر به نظر می‌رسند.

    جای بهتر برای کارمند قدیمی تر

    در حال حاضر کارفرمایان آگاهانه تعداد میز کمتری از تعداد کارمندا‌ن‌شان در محیط‌های کار قرار می‌دهند. کسی که دیر سر کار بیاید از داشتن جای مناسب محروم می‌ماند. در نتیجه هر کارمندی سعی می‌کند زودتر بیاید تا جایی را که دوست دارد اشغال کند.

    پاتریک اشپت می‌گوید: «مثل این است که ساعت پنج صبح حوله‌ات را برای گرفتن جای مناسب در کنار استخر پهن کنی. در این دفاتر هم چنین اتفاقی می‌افتد.»

    حق شرکت در تصمیم‌گیری برای کارکنان

    شرکت‌ها مدت‌هاست که فهمیده‌اند: باارزش‌ترین سرمایه‌ها در عصر دیجیتال مغزها هستند و باید محیط کار را به بهترین شکل برای پرسنل خلاق آماده کرد.

    میشاییل هلد، مدیر شرکت طراحی مبلمان، می‌گوید: «ما معتقدیم که کارکنان باید آزادی و حق شرکت در تصمیم‌گیری داشته باشند و محلی را برای کار کردن‌شان انتخاب کنند که در آن لحظه بهترین باشد.»

    هلد می‌گوید که کارکنان گه‌گاه هم نیاز به وقتی برای استراحت دارند، نه برای اینکه مثلا سیگار بکشند یا قهوه بنوشند، بلکه برای کارهایی که برایشان الهام‌بخش باشد مثل کارهایی که نیاز به خواندن دارد. و وجود فضایی که بتواند امکان استراحت را برایشان فراهم آورد ضروری است.

    بیکاری مطلوب

    بیکار بودن در اتاق کار آینده، بخشی اساسی از روند بازدهی خواهد بود. بیکاری مطلوب است، به شرطی که باعث افزایش بازدهی شود.

    آنا اشتایدل، روانشناس پژوهشگر در زمینه کار، می‌گوید: «هر نوع بهبودی در محیط کار باید در واقع باعث شود که کارآیی کارکنان افزایش پیدا کند. چون در عصر مدرن فشار باعث افزایش کارآیی نمی‌شود بلکه کارآیی زمانی حاصل می‌شود که کارکنان انگیزه بالایی برای کار داشته باشند، خودشان را با شرکت و سازمانی که برایش کار می‌کنند یکی بدانند و کاری که می‌کنند برایشان لذت‌بخش باشد.»

    بنابراین اتاق بزرگ کاری مدلی قدیمی و از دور خارج شده است. کارکنان یک شرکت در محیط‌های کاری مدرن که آن را multispace (چندفضایی) می‌نامند، نباید اصلا حس کنند که دارند کار می‌کنند. در این صورت است که بازدهی آنها بیش از پیش خواهد بود.

    وبگردی سایت کسب و کار بازده


     خبرخوان هفته


  
  
<      1   2   3   4   5